Buitenboordmotor revisie
Mocht uw buitenboordmotor versleten of beschadigd zijn, dan kan TDV Watersport uw buitenboordmotor deels of geheel voor u reviseren. Wanneer de buitenboordmotor is versleten, waterschade heeft of vastgelopen kunnen wij u advies geven of het nog (financieel) haalbaar is om de outboard motor te reviseren.
Wij zijn in staat om zowel de kleinere als grotere buitenboordmotoren weer te laten draaien zoals ze destijds uit de fabriek kwamen.
Hieronder een aantal mogelijkheden i.p.v. een complete buitenboordmotor revisie:
- zuigerveren vervangen, complete zuiger(s) verv. en eventueel overmaat zuiger(s), cilinder(s) honen, drijfstangen verv. etc.
- krukas en drijfstang lagers + bouten vervangen
- cilinderkop revisie (kleppen verv. of slijpen, kop vlakken, koppakking verv. nokkenas(sen) verv. etc.)
- oliepomp reviseren
- buitenboordmotor koelkanalen ontkalken
- alle pakkingen en rubbers verv.
Hieronder een twee takt revisie verslag van onze eigen Johnson Stinger 75 hp:
- Start: voldoende compressie, alleen een lager geluid
- hydraulische besturing op het middengedeelte
- krukas gecontroleerd op slijtage + nieuwe lagers
- motorblok gehoond en weer klaar voor montage met nieuwe overmaatzuigers
- johnson stinger 75 engine overview
- carburateurs gereinigd en gereviseerd om motorschade te voorkomen
- motor compleet opgebouwd, klaar voor testen
- motor opgebouwd foto 2
- motor 3 uur indraaien in onze testbak
- motor gemonteerd op de boot
- invaren, controleren en vervolgens meer belasten en testen
- motor succesvol getest!